Ludzie- czyli najgorsze istoty na Ziemi

Cześć Wam! Mocny tytuł, prawda? Już tłumaczę o co mi chodzi. 

Wbrew temu, co napisałam w tytule, naprawdę nie jestem osobą, która generalizuje- wszystkich wrzuca do jednego worka. Wręcz przeciwnie; ludzi traktuje bardzo indywidualnie, uważam, że każdy jest inny pod różnymi względami. Jednak w przeciwieństwie do zwierząt mamy rozum. Możemy myśleć, zastanawiać się, analizować i na tej podstawie podejmować decyzje. 

Zmierzam oczywiście do katastrof, między innymi tej dziejącej się teraz w Australii. Jednym z czynników jej wywołania jest m.in ludzkie, egoistyczne zachowanie. Niestety często mamy w nosie naszą planetę, a na pierwszym miejscu stawiamy siebie i nasze obecne zachcianki. Drugą sprawa jest niewiedza. Właśnie dlatego postanowiłam dodać ten wpis. Nie tylko tutaj, ale rownież na facebook`u, czy instagramie, gdzie zasięg jest większy i dotrzeć można do większej ilości osób. Was też do tego zachęcam:) do uświadamiania na miarę swoich możliwości. 



Mój tata zawsze mawiał; "grosz do grosza i będzie kokosza". To samo tyczy się "plastikowych rurek". Niby niewinne, a swój udział w tragedii mają. Jeśli każda osoba weźmie tylko jedną i powie; "to tylko jedna".. sami pomyślmy ile ich w efekcie będzie. To oczywiście tylko przykład. Dokładnie taki sam schemat jest w przypadku foliowych torebek, dezodorantów w sprayu.. 

Odsyłam Was do bardziej ambitnych tekstów i do osób, które dokładnie precyzują na czym polega problem. Które mówią, jak realnie możemy pomóc naszej Ziemi. 

69 komentarzy:

  1. Straszne jest co to się dzieje. Masz racje z tym "grosz do grosza" Kazdy mysli, że jedna taka rzecz nic nie zrobi i najgorzej, ze myśli tak każdy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego nasze myślenie i stosunek do danej sprawy odgrywa mega ważną rolę. Super by było, gdyby każdy był tego świadom:-)

      Usuń
  2. Za każdym razem jak widzę artykuły i zdjęcia tego, co się dzieje w Australii po prostu łamie mi się serce. Znowu świat, natura i zwierzęta cierpią przez człowieka. Człowiek jest najgorszą kreaturą na świecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo.. ale trzeba patrzeć, żeby być świadomym:(

      Usuń
    2. Dokładnie. Dobrze, że w sieci aż od tego wrze. Pomoc płynie z każdej strony.

      Usuń
    3. Cieszę się, że gwiazdy bardzo na to reagują i wspierają, jak tylko mogą:-))

      Usuń
  3. Cieszę się że piszesz o tak ważnych sprawach. Jednym z moich ulubionych cytatów jest "Chcesz zmienić świat? Zacznij od siebie". Uważam że w każdym z nas jest ogromna moc i razem możemy zadziałać cuda, więc do roboty i ratujmy nasz jedyny dom zanim będzie za późno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne słowa! Super, że je przywołałeś/aś ;))

      Usuń
  4. W ostatnim czasie oglądałam jakiś film, ale kompletnie nie mogę sobie przypomnieć tytułu... Nie było to nic wysokich lotów, przyjemna komedia na wieczór, żeby się lepiej spało, ale.. dążę do zdania jakie padło w tym właśnie filmie, a mianowicie: "Największym drapieżnikiem jest człowiek". Myślimy, że rządzimy światem, bo jesteśmy najmądrzejsi, a to może nas kiedyś zgubić. Jeśli przyroda tego zechce - wyginiemy jak muchy- a ona da sobie radę i na nowo zbuduje swój ekosystem. Przegrywamy już na starcie i zamiast naprawdę się postarać udajemy, że problem nie istnieje.
    Mocno przejęłam się tym co się dzieje, nie tylko w ostatnim czasie, ale już dużo wcześniej. Internet zalewają filmy, które uświadamiają jak bardzo niszczymy nasz dom, naszą planetę. Zaczęłam rozmawiać ze znajomymi i wiesz co usłyszałam? Że ludzie coś wymyślą, że zawsze coś wymyślali. Najlepiej jest zrzucić odpowiedzialność na innych ludzi, stojąc w miejscu i czekając, aż ktoś obok coś zrobi. Smutne, nawet bardzo. Pozostaje po prostu zrobić ile się da, żeby dołożyć własną cegiełkę dla Ziemi.
    Znasz może piosenkę z Pocahontas? Tam jest piękna piosenka, która mówi wiele niż tysiąc słów :)
    Pozdrawiam i Całuję,
    Pololistka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie.. nikt nie chce maczać w tym palców i zaprzątać sobie głowy takimi "błahostkami". Echh.. Brawo my!

      Usuń
  5. Świetny post nawiązujący do tego, co dzieje się na naszych oczach. Jakiś czas temu na uczelni miałam okazję robić prezentację na temat ekologii i nie powiem że to jeszcze szerzej otworzyło mi oczy. Działajmy, nawet małymi kroczkami, ale działajmy.

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Najgorsze jest to, że masa ludzi nie uświadamia sobie ogromu problemów na ziemi. I tego, że to my sami do nich prowadzimy...

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest absolutnie przerażające co się teraz dzieje na Świecie i w jak złą stronę podążamy. Niech każdy zabierze się za zmianę nawyków to może uda nam się zahamować tą destrukcję planety.

    OdpowiedzUsuń
  8. To co dzieje się w Australii dosłownie łamie serce. Jeśli my ludzie nie zmienimy podejścia do otaczającego nas świata to może nieciekawie to się skończyć dla naszej planety.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio przeczytałam, że nie mamy PLANETY B. To podsumowanie tego wszystkiego;)

      Usuń
  9. Już sporo moim znajomych słyszało ode mnie miniwykład po tym, jak wzięli rurkę plastikową do picia :D Ale męża przekabaciłam na przykład na bambusową szczoteczkę do zębów!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie. Najgorsza katastrofa jaka przytrafiła się matce naturze to my - ludzie.
    Dla planety byłoby najlepiej, żebyśmy wszyscy w cholerę wyginęli :(

    OdpowiedzUsuń
  11. okropne jest to co się dzieje....okropne...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ludzie niestety niszczą tą planetę. Wkraczają na terytoria zwierząt jak gdyby były to ich własne. I po co? tylko i wyłącznie dla pieniędzy. To tragedia. Dlatego jestem takiego samego zdania jak Twój tata. "grosz do grosza"... nie musisz kupować kolejnej foliówki, nie musisz używać tej słomki do drinków. Tak się tylko wydaje, że "jak ja zrezygnuję z tej słomki to przecież w żaden sposób nie wpłynie to na zużycie plastiku"... ale przecież na świecie w tym samym czasie z tej słomki rezygnuje przynajmniej milion osób... i to już ma moc :) więc działajmy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę takie drobne gesty np ze strony Rossmana, który zaopatrzył sklep w torby takie szmaciane z różnymi napisami propagującymi eko styl życia. Doceniam:)) Dziękuję najserdeczniej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak! I mają kartonowe patyczki do uszu 100% eco! Rossman idzie w dobrą stronę :)

      Usuń
    2. I ponoć testują maszyny w których będzie można kupować kosmetyki do własnych pojemników:)

      Usuń
    3. Taaak, widziałam to! I kuurcze, niesamowity pomysł :>

      Usuń
  14. To straszne co się dzieje, jestem przerażona :(
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. zgadzam się w 100% z tytułem tego wpisu

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety tak jest, że ludzie myślą, że ich indywidualne pozytywne zachowanie niczego nie zmieni, więc po co się starać. Ale jednak każdy dobry czyn może przynieść pozytywny efekt. Nigdy zmiana zachowań nie jest łatwa, ale bez starania się na pewno samo się nic nie zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie zdanie to podsumowanie wszystkiego :)) Mądre słowa

      Usuń
  17. Ja wychodzę z założenia że grosz do grosza działa w obie strony: te złe i te dobre przyzwyczajenia kumulują się poprzez liczbę ludzi. Dlatego staram się przywiązywać uwagę do takich drobiazgów jak unikanie marnowania wody, jedzenia, czy wspomniane słomki, staram się też nosić własne pudełka tam, gdzie mogę ich użyć zamiast woreczków kupując coś na wagę .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tacy ludzie, jak Ty motywują! Cieszę się niezmiernie, że jak się okazuje, są osoby, które logicznie myślą i dbają o naszą Planetę;))

      Usuń
  18. Moja ciocia powiedziała kiedyś, że człowiek jest najgorszym zwierzęciem. Też mocne słowa, ale czasem myślę, że dużo w nich prawdy. Wydaje mi się, że jesteśmy za bardzo zadufani w sobie, tak ogólnie. Za często lekceważymy nie tylko innych ludzi wokół nas, ale też naturę. Takie katastrofy są niestety tego przykładem, bardzo dobitnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, niestety jesteśmy istotami myślącymi jedynie o czubku swojego nosa:(

      Usuń
    2. Bo przecież jesteśmy "najlepsi"... To bardzo smutne :(

      Usuń
  19. Natknęłam się na trochę relacji z Australii na ten temat i z każdą kolejną serce mi się coraz bardziej kraje.
    Te płonące drzewa, portrety strażaków na The Sydney Opera House czy chociażby umierające koala zostają głęboko z człowiekiem.
    Smutne, że wszystko się tak kończy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te biedne zwierzątka w tym czasie same lgną do ludzi:((

      Usuń
  20. Hi, I follow you on gfc #89 , follow back?

    https://lovefashionyes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie mogę na to patrzeć, zaraz płaczę.. to co się dzieje - jest przerażające :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać, są też wrażliwi ludzie na tej Ziemi;))

      Usuń
  22. Witaj
    Jestem z rewizytą.
    Od zawsze na świecie dzieją się złe rzeczy: wojny, pożary, powodzie, tornada, wybuchy wulkanów, trzęsienia ziemi!
    Nienawiść i brak szacunku człowieka do człowieka!
    Ale jest także wrażliwość, to cenna cecha!
    Pozdrawiam serdecznie:)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, wrażliwość to cudowna cechą. Jedna z moich ulubionych... ;)

      Usuń
  23. Niestety światem rządzi pieniądz - albo kto ma władzę ten rządzi. Tyle ile jest osób tyle jest opinii ...niby coś robi się dobrze, a pod tym jest drugie dno ... a najbardziej denerwuje mnie ściema medialna. Wciska się ciemnotę i większość w to wierzy, no bo jeśli mnie to nie dotyczy to skąd mam wiedzieć jakie są realia ...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Media odgrywają dużą rolę w naszym życiu, ale po to mamy rozum. Pewne rzeczy logicznie patrząc, nie mają sensu. Inne tak:))

      Usuń
  24. Poruszyłaś bardzo ważną kwestię - też to co się dzieje mnie dotyka i boli, dlatego od wielu lat segreguję śmieci, staram się kupować tyle jedzenia by go potem nie wyrzucać. Staram sie żyć bardziej ekologicznie, tak aby tej planety jeszcze starczylo dla naszych dzieci oraz wnuków.
    Niestety pieniądz, gospodarka tego nie ułatwiają. Kiedyś robiło się pralki na długie lata, dzisiaj na chwilę po czym wyrzuca sie i zastępuje nową. Masowa produkcja, żadza zysku zrobiły swoje, a planeta powoli umiera :-(


    ps. kanał- dałam suba :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zacznę od końca- więc bardzo dziękuję <3
      Też zaczęłam świadomie kupować rzeczy, nie używam reklamówek- to baardzo rzadkie wpadki, powtórzę się, ale po prostu- jestem bardziej świadoma :))

      Usuń
  25. Popularny obecnie temat, który i mnie chwyta za serce. Bardzo boję się tego, co się jeszcze wydarzy, gdy się w porę nie ogarniemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, choć wiele osób na szczęście robi już coś w tym kierunku... :-))

      Usuń
  26. Muy interesante post ! ! Me encantaría verte pronto por mi blog !
    Es un placer leerte! Que tengas un día estupendo ! 💋💋💋

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiem co jeszcze musi się wydarzyć, żeby ludzi w końcu się otrząsnęli :(.

    OdpowiedzUsuń
  28. Chcąc zmienić świat musimy zacząć od siebie i swoich nawyków. Ja już trochę tych dobrych przyswoiłam i ludziom w swoim otoczeniu też o nich przypominam. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Faktycznie to co dzieje się w Australii i ogólnie na świecie jest straszne.. ludzie powinni bardziej szanować planetę na której żyją ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Awesome photo you have shared here, Thanks a lot for sharing it because it make myself to love.

    OdpowiedzUsuń
  31. Zgadzam się z tytułem Twojego posta w 100%. Przeraża mnie do czego człowiek doprowadził naszą planetę. Ludzkość dostała wszystko, cały świat pod swoje panowanie... Zniszczyła piękno natury, zatruła środowisko, wycięła drzewa. Serce mi się krajało jak szalały te pożary w Australii. Te biedne zwierzęta, ptaki, rośliny... Człowiek to bestia, bezwzględna bestia dla której najważniejszy jest czubek własnego nosa. Tylko, że ludzie nie zdają sobie prawy z tego, że to jak traktują naturę ona wkrótce im się za to odpłaci. Jak mawia stare indiańskie przysłowie: Kiedy wycięte zostanie ostatnie drzewo, ostatnia rzeka zostanie zatruta i zginie ostatnia ryba - odkryjemy, że nie można jeść pieniędzy...

    OdpowiedzUsuń
  32. inspirujące wpisy i fajne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Anilevee , Blogger