Kwarantanna? Wykorzystaj dobrze ten czas!

Cześć! Mam nadzieję, że macie się dobrze :) Wszędzie pełno o koronawirusie i o #zostanwdomu. Przyznam się, że ja bardzo się cieszę z tej kwarantanny. Nie z choroby, tylko kwarantanny :) Wreszcie mam czas na zrobienie rzeczy, o których wręcz marzyłam przez ostatnie kilka tygodni. Jeśli mnie śledzicie, to wiecie, że studiuję ok. 560km od mojego domu. Na ten czas "izolacji" powróciłam więc do mojego rodzinnego domu i nie zamierzam się obijać. Opowiem wam o moich planach na ten czas.. może Was coś zainspiruje;)


Załączę Wam również wszystkie linki:)

1. Zacznijmy od banalnego, czyli: Spędzenie czasu z rodziną.
doceniam to, że mam niepowtarzalną okazję, by pograć z rodzeństwem, rodzicami w jakieś planszówki, czy po prostu z nimi porozmawiać. Zawsze jesteśmy zabiegani i jest ciągle coś do zrobienia. A teraz.. stopujemy i luzujemy:)
 

2. Rozwijam swoje pasje
uwielbiam śpiewać i grać na gitarze- jako, że jest XXIw, a więc mamy dostęp do techonologii wykorzystuję to. Na youtubie znalazłam kilka świetnych filmików, które i w tym pomagają.

3. Dbam o siebie
powoli zbliża się lato, a więc jest to idealna okazja, by zadbać o swoją sylwetkę, o swoje ciało. Ale nie tylko. Maseczki, peelingi są też super! Znalazłam kilka świetnych ćwiczeń, które połączone są z tańcem. Jestem zakochana!


4. Gry
ja od dłuższego czasu marzyłam o pograniu sobie w simsy :D Będąc na studiach, szkoda mi było na to czasu, bo musiałam robić inne- ważniejsze rzeczy. Teraz, wreszcie go mam!

5. Sprzedaję to, co mi już niepotrzebne
zapewne w Twojej szafie są jakieś za małe na Ciebie rzeczy, których już nie nosisz. Albo stwierdziłaś, że Twoja ulubiona bransoletka jednak Ci się nie podoba. Porób zdjęcia i powystawiaj rzeczy ;)

Zapraszam Was na mój profil, gdzie wystawiam rzeczy

6. Obróbka zdjęć

mam zamiar znowu uczyć się obróbki zdjęć w photoshopie. To dostarczało mi wiele frajdy. Plus zdjęcia, czy to na bloga, czy na instagrama wyglądały lepiej:)


7. Ćwiczę język
staram się słuchać podcastów, lub oglądnąć jeden odcinek serialu po angielsku. Oprócz tego uczę się niderlandzkiego- studia w domu :)
 

8. Prezenty urodzinowe
w moim bullet journalu zrobiłam sobie sekcję poświęconą urodzinom moich bliskich. Teraz, gdy mam czas, wymyślam dla nich odpowiednie prezenty, a niektóre nawet już zamawiam na Ali :)


9. Bawię się z psiakami!
poświęcam im duuużo swojego czasu. Chodzimy na spacery, bawię się z nimi, "trenuję" :-))


10. Kucharzę
kto mnie zna, ten wie, że jestem beznadziejna w kuchni. Niemniej, postanowiłam chociaż trochę spróbować tam swoich sił.


11. Próbuję nowych rzeczy
w moim przypadku jest to joga. Zawsze jej byłam ciekawa, więc kiedy, jak nie teraz? ;)


12. Ćwiczę w makijażowanie
zawsze miałam problem z kreską. Oprócz tego robiłam jeden makijaż oczu, bo innego nie umiałam. Pora to zmienić :)


13. Blog
jedna z moich wielkich zajawek- czyli blogowanie. Jeszcze bardziej skupiam się teraz na komentowaniu i dodawaniu wpisów, które mnie satysfakcjonują:)


14. Piję wodę
może dla Was to banalne, ale dla mnie to wielkie wyzwanie. Może już teraz nie, ale jeszcze kiedyś.. teraz jestem w stanie się kontrolować, żeby dziennie wypijać min. 2l wody :)


15. Bonus dla Was
macie okazję stać się lektorami. Organizowanie jest czytanie książek. Nagrywacie swój podcast, a dalej trafia on na youtubea.

Filmik, pod którym jest więcej info- KLIK


Dajcie znać, jak Wy wykorzystujecie ten czas. Trzymajcie się ciepło! :-))

66 komentarzy:

  1. Bardzo fajny blog!
    Ja niestety chodzę do pracy, ale poza nią ruszam się tylko na spacerki z psiakiem i do sklepów po naprawdę potrzebne rzeczy.
    Więc w wolne dni mam bardzo dużo czasu bo najczęściej chodziłam na basen, czy ze znajomymi na pizzę i piwko. Nudzi mi się już, ale na pewno dużo zrobiłam dobrego podczas kwarantanny. Spędziłam masę czasu z psiakiem, pograłam w planszówki, ćwiczę i schudłam prawie kilogram, czytam zaległe książki i pracuje na blogu.

    Fajny ten pomysł z prezentami. Na pewno przez ten czas dopasujesz każdemu ciekawy pomysł urodzinkowy.Widzę, że makijaż też ćwiczysz, ja się skoncentrowałam na cieniach i zaczęłam oglądać Agnieszkę Grzelak :D

    To nie czas na lenistwo, to czas by robić rzeczy na które się nie miało czasu!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, gratuluję efektów ciężkiej pracy!
      Takie osoby, jak właśnie Aga, mogą być fajną inspiracją i dają cenne wskazówki. Również pozdrawiam i bardzo dziękuję:-)

      Usuń
  2. Do Wszystkich punktów się stosuję :) trzeba to jakoś przetrwać

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety nie mam az tyle wolnego czasu, zeby zrobić wszystko co chce bo pracuje w domu po 8-9h także polowe dnia mam juz zajęta. Ale za to mam czas zeby nadrobić zaległości filmowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, niektórzy mają "home office". Ale pewnie plusy są takie, że zarabiasz. Niektórzy nie mogą:-) Super, że masz czas przynajmniej na oglądanie filmów!

      Usuń
  4. Obecny czas nie jest dla nikogo łatwy, ale trzeba go sobie odpowiednio zagospodarować. Byle czynności będą sprawiać nam radość to wtedy głowa odpocznie od tego stresu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się staram regularnie uczyć, chociaż ciężko mi to idzie, bo sama muszę wszystko ogarniać. Przynajmniej dziś udało mi się wszystko dobrze ogarnąć i zaplanować pracę, więc teraz mam trochę wolnego czasu. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie organizacja odgrywa ogrooomną rolę :D

      Usuń
  6. Super! Widzę, że naprawdę masz co robić. Jeśli chodzi o jogę, to szczerze polecam... Sama praktykuję już 12 lat i powiem tylko tyle - joga to samo dobro dla ciała i dla głowy. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie każdy, kto ćwiczy- poleca:)) Więc coś w tym musi być;)

      Usuń
  7. Widzę, że o wszystkim pomyślałaś :) Jest i coś dla ciała i coś dla ducha, i dla podniebienia też. Ja wykorzystuję ten czas na udoskonalenie swoich zdolności do pieczenia ciast :D Podpytuję mamę, zapisuję sobie w notesie i razem pieczemy. Czytam też książki, bawię się z psem, oglądam filmy :D Jak ktoś chce robić coś fajnego to będzie robił, dla chcącego nic trudnego i Ty jesteś tego dowodem, że chcieć to móc :) I tak trzymaj! :) Zdrowia życzę i optymizmu na ten trudny czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super wykorzystanie wolnego czasu! Zdolności, albo nawet warsztat kulinarny- są bardzo ważne :D Dlatego super!

      Usuń
  8. Dobry wpis. Sama zaczynam powoli dostrzegać pewne plusy kwarantanny. Przeszłam na tryb home office tak wiec nie musze marnować czasu na dojazd do pracy jak równiez na powrót z niej. Wydawało mi sie ,ze nie bedę mogła się zmusic do pracy w domu jednak wszystko tak naprawdę zależy od organizacji. I jeśli ktoś ma dobrą organizację to będzie w stanie sie do takiej pracy zmusić :)

    No i postanowiłam zrobić wreszcie porządki w swojej garderobie. Uznałam, ze ubrań mam zbyt wiele oraz wielu z nich postanowiłam się pozbyc ( oddałam badź sprzedałam). Obecnie moja szafa jest odchudzona, zamierzam dokupic jeszcze kilka bazowych ciuszków oraz butów i bede miala wszystko gotowe na lato.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Dobra organizacja to nasz świetny przyjaciel. Porządki w garderobie są, jak najbardziej świetnym pomysłem. Super:))

      Usuń
  9. Witaj Ewelinko po raz pierwszy (a przynajmniej tak mi się wydaje; jeśli już się gdzieś po drodze zetknęłyśmy to przepraszam!).

    Cieszę się, że mamy podobne zdanie. Ja również czerpię z siedzenia w domu tyle, ile mogę. Człowiek przecież by zwariował, gdyby codziennie robił NIC. Siada psychika, fizyka, bo przecież takie zasiedzenie się działa w różnych człowieczych wymiarach i to wcale niedobrze działa.

    Generalnie to bardzo przykre, że zwykła codzienność nie pozwala na realizowanie - chociażby siebie. Więc albo docenimy to, co jest albo potraktujemy to jak więzienie, bo są też i tacy.

    Jejku, życzę Ci więc, żebyś spełniała wszystkie te punkty. Czuję, że na tej kwarantannie będą i doktoraty, i certyfikowani poligloci, i od ćwiczeń wszyscy będą potrafić szpagaty.

    Przepięknej niedzieli.
    Inka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Na początku dziękuję Ci za apostrofę- to naprawdę mega miłe. Oby było, tak, jak piszesz! Osobiście jestem za :D
      I dokładnie- mamy wybór- możemy się "zależeć", albo robić ciekawe rzeczy. Bo można:-)
      Pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  10. Super że bawisz się także z psiakami :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, że potrafisz odnaleźć tyle pozytywów tego czasu. Czasem, jak mamy takie zabiegane życie, to ciężko jest nam się ot tak zatrzymać. Ja też staram się rozwijać w tym czasie. Skupiam się więcej na rękodziele i na odpoczynku.
    Trochę nie mogę się zebrać do ćwiczenia hiszpańskiego, i mam z tego powodu wyrzuty sumienia :/ Jednak systematyczne lekcje bardziej mnie mobilizowały. Ale może uda mi się jakoś do tego wrócić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. mnie do różnych rzeczy motywuje wizja tego osiągniętego już celu. Jak na razie się sprawdza:-) Ale dobrze, że odpoczywasz sobie i rozwijasz swoją pasję- praktyka rękodzieła- super:)

      Usuń
  12. Wszystko co wypisałaś to robię i jeszcze wiele innych rzeczy ;) Muszę natomiast wziąć się za język hiszpański i przypomnieć sobie kilka rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czyli jednym słowem sie nie nudzisz. :-) Ja nadrabiam ksiażki,seriale, jezyki obce, układam puzzle. Przypomniałas mis słynne Simsy , na ktore tez normalnie nie mam czasu a teraz :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie dwoma słowami :D Ty też się nie nudzisz;) Super, że jednak Polacy potrafią dobrze wykorzystać wolny czas

      Usuń
  14. Wirus i to co robi na świecie, to rzecz straszna. Ale masz rację, że i w nieszczęściu można znaleźć coś, co jest pozytywne, a w tym wypadku, jest to czas, który możemy poświęcić swoim bliskim i sobie. W pędzie życia codziennego nie ma na to ani chwili, teraz wreszcie rodziny mają możliwość pobyć ze sobą tak naprawdę, a dzieci nacieszyć się rodzicami, którzy zawsze są zabiegani.
    Bardzo fajne masz plany na obecny czas <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam! Tak, to prawda. Często rodzice są tak zabiegani, że nie mają czasów dla swoich maluchów. No, a teraz mają szansę nacieszyć się nimi:-))

      Usuń

  15. Dla mnie bez różnicy, prawie. Jako matka zawsze mam tyle obowiązków, niestety nie mogę liczyć na pomoc rodziny i sama muszę wszystko zrobić. A dziecko ciągle wymaga uwagi, bo i zadania z przedszkola są do zrobienia. I tak cały dzień wypełniony, nie bardzo jest czas pomyśleć o sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak.. niestety mamy mają dosyć ciężko w tej kwestii. Dziecko, to na pewno wielka pociecha, no ale tak jak mówisz- wymaga sporo uwagi:-))

      Usuń
  16. Ogólnie fajne propozycje, chociaż na granie w simsy szkoda byłoby mi czasu. Już wolę coś obejrzeć, myślę, że ma to większą wartość :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tak myślisz, to super- rób to! ;-)
      Każdy ma inne potrzeby.

      Usuń
  17. Wolę nie wypróbowywać opcji nr. 10. Ostatnio zapomniałam o tym, że zostawiłam czajnik na włączonym gazie więc lepiej żebym się do tego nie dotykała XD Ten czas będę raczej spędzała tak jak normalnie - czytając książki i oglądając filmy (no i niestety robiąc rzeczy do szkoły). No i mam zamiar trochę podszkolić się w kaligrafii - ostatnio bardzo mi się spodobała.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, super! To powodzenia w takim razie w zajawce:) Rozumiem, haha :D Moje umiejetności kulinarne też nie są na za wysokim poziomie.. :D

      Usuń
  18. Mi czas mija bardzo ciekawie ❤

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawe pomysły i dużej części z nich nie spotkałam jeszcze na żadnym blogu. Co do propozycji sprzedawania rzeczy - z tym raczej bym sugerowała się wstrzymać. Z pewnością kwarantanna jest dobrym czasem, żeby przeglądnąć swoje rzeczy, porobić im zdjęcia, przygotować opisy, ale nie koniecznie wystawiać. Jest to kolejne potencjalne źródło przenoszenia się choroby. Niekoniecznie z winy sprzedającego, ale w dostarczenie paczki zaangażowane jest co najmniej parę osób, a kurierzy chodzą od drzwi do drzwi nie wiedząc, czy osoby, które spotykają nie są np. na przymusowej kwarantannie. Ogólnie sugerowałabym teraz z wstrzymaniem się z zamawianiem rzeczy przez internet. Tak dla bezpieczeństwa. ;)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego wieczoru ♥
    DrzDrzazga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS Śliczna czcionka na blogu XD

      Usuń
    2. Masz racje, wstrzymuję z tymi punktami, bo wiadomo:) Nie ma co ryzykować:)
      Dzięki! :D

      Usuń
  20. najważniejsze, żeby dobrze wykorzystać ten czas, w domu też może być fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kwarantanna, mimo iż spędzona w domu, dla mnie upływa bardzo szybko. Każdego dnia mam masę zajęć i wręcz brakuje czasu, aby zrobić wszystkie zaplanowane rzeczy.
    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to samo! Niby jest więcej czasu, ale ciągle mało :D
      Tak, czy owak- nie ma co narzekać:))
      Pozdrawiam!

      Usuń
  22. Sorry but i dont play this 'game' ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Odpowiedzi
    1. To jest akurat przykładowa osoba, z którą zaczynam :D Bo o jodze pojęcia nie mam :D

      Usuń
  24. Ja mam raczej mało wolnego czasu, pracuję zdalnie i akurat teraz mam zatrzęsienie projektów.
    W wolnych chwilach czytam książki, gramy z mężem w szachy i oglądamy filmy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszyscy stety, lub nie mają całkowicie free:-)
      Dużo uśmiechu na ten czas dla Was!

      Usuń
  25. ja musze przyznać, że naprawde zajebiście wykorzystuję ten czas ;D i sama jestem w szoku, ale jestem na maksa zaodowlona ;) co prawda nie mam możliwości za wielu rzeczy i na maksa mi się tęskni za rodziną, to nie ma tragedii ;) mogło być gorzej ;D:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie pomyślałam o tym robieniu prezentów... Może ogarnę sobie choćby jakieś pomysły na cały rok? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, świetna sprawa i dobrze wykorzystany czas :>

      Usuń
  27. O tak, w zasadzie kwarantanna to okazja by próbować tyle nowych rzeczy w naszym domu!

    OdpowiedzUsuń
  28. Też zaraz idę pograć w simsy, bo normalnie szkoda mi czasu :D Poza tym przecież nie da się grać tylko chwilę ;))

    OdpowiedzUsuń
  29. Tęskno do simsów! Przypominają się te zarywane nocki :D Koniecznie wypróbuję opcję z przygotowaniem prezentów zawczasu, świetna opcja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ja za to zawsze do nocy grałam w Metina2:D Pamiętne czasy!!

      Usuń
  30. Jak się ma tyle pasji to nie sposób się nudzić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :D To prawda! A więc szukajmy swoich pasji..

      Usuń
  31. Dziękuję za ciekawe inspiracje... napewno skorzystam chociaż większość już praktykuję ;* ale próbowanie nowych rzeczy i "kucharzenie" wydaję się fajne...

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawe i bardzo przydatne pomysły, świetny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  33. ciekawy artykuł i fajne pomysły

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Anilevee , Blogger