Oglądanko [czyli polecam filmy]

 Cześć w 2021! Na ten rok życzę Wam od razu mnóstwa samozaparcia i spełniania swoich postanowień. Wszystko wskazuje na to, że sytuacja na świecie będzie lepsza- bądźmy więc dobrej myśli;)

W tym roku zrobiłam ogromny progres jeśli chodzi o oglądanie filmów. Zobaczyłam ich chyba rekordową- jak dotychczas- ilość. Niektóre przypadły mi do gustu, inne mniej. Dziś będzie tylko o tych pierwszych. Zapraszam!

1. Wrogowie publiczni 

Zauważyłam, że bardzo przemawiają do mnie filmy, które są oparte na faktach. Zwłaszcza te biograficzne. Film Wrogowie publiczni opowiada o życiu i "działalności" Johna Dillingera- amerykańskiego gangstera, który w czasach wielkiego kryzysu okradł banki, posterunki policji i dwukrotnie uciekł z więzienia. Oprócz tego główna rola przypada nikomu innemu, jak Johny`emu Deppowi, który wypadł świetnie. Pojawia się wątek miłosny, akcja trzymana jest w napięciu, są też intrygi. Warto obejrzeć.


2. Eurowizja

Coś zupełnie innego od poprzednika. Film na rozluźnienie, typowy tzw "odmóżdżacz". Jest człowiek, który od dzieciaka marzy, by pewnego dnia wystąpić na koncercie Eurowizji. Lata mijają, jednak nic się nie dzieje. Wierzy w niego jednak pewna osoba, a wsparcie, jak wiadomo, jest bardzo ważne. Nic się nie dzieje, aż do pewnego momentu. Tyle mogę zdradzić! Film jest niejako parodią Eurowizji, przez co staje się udaną komedią. 


3. Ruffian

Kolejny film oparty na faktach, coś dla miłośników koni. Dla niektórych zwierzęta to po prostu zwierzęta. Dla innych zwierzęta to całe życie. Ruffian to czempionka Rasowych Wyścigów Konnych, uważana za jedną z najlepszych klaczy wyścigowych w Stanach Zjednoczonych. Gdy Ruffian w swojej karierze miała wygranych 5 wyścigów (wszystkie, w których brała udział), musiała zrobić przerwę, wykryto powiem pęknięcie w tylnej kończynie. Co się dzieje dalej? Oglądajcie.


4. Turysta

Film z udziałem Angeliny Jolie i Johna Deppa. Tym razem już nie na faktach.  Moim zdaniem lekki, ale przy tym ciekawy film na wieczór. Amerykański turysta, nauczyciel matematyki- Frank- zostaje wplątany przez agentkę w pewną intrygę. Kobieta chce bowiem użyć matematyka jako swojej przynęty do wywabienia z kryjówki swojego byłego kochanka- przestępcy. Jak to się skończy dla nich obojga? Zobaczcie sami, bardzo polecam!


5. Lista Schindlera

Film dla każdego. Dobrze jest uczyć się na błędach- zwłaszcza czyichś- wyciągać wnioski i nigdy tych błędów nie popełniać. Jak było z losem Żydów w trakcie II Wojny Światowej każdy wie, a przynajmniej wiedzieć powinien. Natomiast nie każdy zna nazwisko Schindler. Oskar Schindler to nie kto inny, jak Niemiec, który podczas drugiej wojny światowej pomagał Żydom. Już jest jakoś dziwnie, prawda? Zatrudniał ich do swojej fabryki, chronił, jak tylko mógł. Ryzykował najcenniejszą rzeczą- życiem. 


Muzyka do filmu jest po prostu.. zresztą sami posłuchajcie jednej piosenki..


Oglądaliście któryś z filmów? Co sądzicie?

73 komentarze:

  1. Żadnego z nich jeszcze nie oglądałam ;)
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Zbigniewa Wodeckiego. Jego głos ma w sobie coś co uspokaja.
    Z chęcią obejrzę Listę Schindlera

    OdpowiedzUsuń
  3. Turysta jest świetny! O reszcie słyszałam, ale nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam żadnego z nich.
    Pozdrawiam serdecznie i szczęśliwego nowego roku i tego samozaparcia właśnie ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, samozaparcie zawsze się przyda :D Wzajemnie!

      Usuń
  5. Oglądałam chyba ten z Deppem :) W ogóle u mnie filmy poszły w odstawkę na rzecz seriali i ciężko mi znaleźć zawsze jakikolwiek fajny film, wiec z lenistwa wybieram serial :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja obecnie przerzuciłam się właśnie na filmy;)

      Usuń
  6. Oglądałam Eurowizję i naprawdę to dosyć zabawny film :D Słyszałam o Schindlerze na historii także z chęcią obejrzę o nim film, a także zachęciłaś mnie do "Turysty" :D
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że chociaż kojarzysz to nazwisko. Pooglądaj, pooglądaj;)

      Usuń
  7. Ooo Turysta do mnie przemawia, w wolnej chwili na pewno obejrzę! Pozdrawiam :)

    Mada Blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam ostatni film i jestem w nim zakochana, a co do reszty to nawet o nich nie słyszałam. Jednakże w wolnej chwili chętnie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten czwarty film chyba obejrzę, bo uwielbiam Johnny'ego :D

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pierwszy też możesz- tam również gra Johnny :D

      Usuń
  10. Szczęśliwego Nowego Roku! ;)

    Żadnego filmu nie wiedziałam...

    OdpowiedzUsuń
  11. Listę Schindlera znam i oglądałam :) Zbigniewa Wodeckiego też ciężko nie znać, byłam kiedyś nawet na jego koncercie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj chodziło mi raczej o grany utwór, niż o samego Wodeckiego:) Polecam przesłuchać, jest cudowny.

      Usuń
  12. Z przyjemnością obejrzałabym Eurowizję; lubię komedie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Listę to chyba każdy oglądał:) to film klasyk iście. Reszty filmów nie znam, choć o Turyście coś tam słyszałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać po komentarzach, tutaj większość jednak nie oglądała:( Choć prawda, to klasyk..

      Usuń
  14. Witaj ♡
    Filmy! Mój temat :) O filmach mogłabym rozmawiać i rozmawiać, tak bez końca :) Wspaniałe propozycje, z podanych widziałam tylko Listę Schindlera, wspaniały film, bardzo emocjonalny. Czarno biały z jednym, małym wyjątkiem. Kto widział ten wie, to był dla mnie wyjątkowo poruszający moment. Chętnie poznam inne tytuły :)
    Już nie mogę doczekać się kolejnego seansu :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli widziałaś "Listę", to już jest bardzo dobrze:) Dla mnie cały film jest mocno mocno poruszający:(

      Usuń
  15. Nie znam żadnego z tych filmów.
    Życzę Ci samych dobrych chwil, radości, szczęścia i zdrowia w Nowym 2021 Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie i również życzę samej radości w 2021:-)

      Usuń
  16. Z tych propozycji, najlepszy dla mnie jest Lista Schindlera. Świetny pod każdym względem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiedziałam tylko Eurowizję, ale zanudził mnie ten film. Listę Schindlera mam zapisaną na liście klasyków do obejrzenia. Dopiero nadrabiam takie kultowe tytuły. Ale lepiej późno niż wcale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że tak! O proszę, co człowiek to inne gusta:)

      Usuń
  18. Ciekawe propozycje :)
    Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Polecasz "Eurowizję"? Nie oglądałam tego filmu jeszcze. Zabawny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam razem z moim tate. Zarówno mi, jak i jemu "Eurowizja" się spodobała;) Ten film jest troszkę, jakby... absurdalny- a nie każdy to lubi;) Musisz się przekonać sama! :D

      Usuń
  20. Turysta i Eurowizja w sam raz dla mnie. Z jednej strony potrzebuje totalnie lekkiego filmu, a Eurowizja sama w sobie bywa absurdalnie śmieszna. Uwielbiam Angeline Jolie, więc chętnie obejrzę Turystę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście kocham Eurowizję i zawsze chętnie oglądam :D

      Usuń
  21. Chyba dawno temu widziałam ,,Turystę", ale już nie pamiętam tego filmu.. Ostatnio oglądałam ,,Joe Black" z Bradem Pitem i polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, polecany przez Ciebie film oglądałam już jakiś czas temu, ale pamiętam, że bardzo mi się spodobał:)

      Usuń
  22. Z chęcią obejrzałabym film nawiązujący do Eurowizji :) Pozostałe propozycje również są zachęcające, zwłaszcza "Turysta". Intryga i przestępstwo, w takich filmach zawsze dzieje się coś ciekawego.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Oglądałam Listę Schindlera i bardzo podobał mi się ten film. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ten film jest naprawdę za dobry, by się nie podobać- cieszę się! Również pozdrawiam:D

      Usuń
  24. 'turysta' to bardzo fajny film :D a teraz skusze sie chyba na ta komedie 'eurowizja' :D dzieki za pomysly ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Widziałam 1,4 i 5. Dobre kino, z tych, co wypadałoby obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Po za Światem według Kiepskich to dawno żadnych filmów nie oglądałam.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiepscy to nawet nie film, więc definitywnie musisz nadrobić! :D

      Usuń
  27. Takie odmóżdżacze, jak to nazwałaś czasem są bardzo potrzebne. Chętnie zobaczę!

    OdpowiedzUsuń
  28. Kilku z tych pozycji nie znam a uwielbiam bardzo filmy :)

    Buziaki:*
    Zapraszam na ostatni post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  29. Z tej listy widziałam tylko Listę Schindlera. Pozostałe jednak chętnie zobaczę, skoro rekomendujesz. Jeśli chodzi o filmy mam ogromne zaległości. Ostatnio jednak nadrabiam książkowo.

    OdpowiedzUsuń
  30. Turystę znam i uwielbiam :) O reszcie słyszałam, ale przyznaję że nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, myślę, że turysta by mi się spodobał 😊

    OdpowiedzUsuń
  32. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  33. Jedyny który ogaldlam to Lista Schindlera, bardzo pouczający i wartościowy, ale pierwszy brzmi bardzo zachęcająco, na pewno jak znajdę chwilę go obejrze, pozdrawiam cieplutko<3

    OdpowiedzUsuń
  34. Eurowizja fajny film na rozluźnienie :)Do Turysty miałam kilka podejść, ale nigdy nie obejrzałam do końca. Listę Schindlera oglądałam wiele lat temu, mało co pamiętam, to raczej nie film dla dzieci, dlatego chcę obejrzeć ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Lista Schindlera to niezwykly.film. Pamietam ze bardzo mna wstrzasnal. Podobnie Pianista Polanskiego. Pierwszy film tylko kojarze. Mam.HBO Go wiec lece z serialami, czasem jakis film obejrze.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Anilevee , Blogger