Filmy dla maturzystów i nie tylko

 Jeżeli ktoś zdaje maturę z polskiego, czy historii, to szczególnie zapraszam do przeczytania tego posta. Wymieniam tutaj filmy, które opierają się na wydarzeniach historycznych, lub są ekranizacją lektur. Oprócz czytania książek lepiej zapamiętujemy pewne rzeczy i utrwalamy  fakty oglądając filmy. Myślę, że są one świetną opcją zarówno dla osób, które są słuchowcami, jak i wzrokowcami.


Zacznę od ekranizacji lektury; czyli mój (jak nie ulubiony) to jeden z ulubionych filmów, a mianowicie HAMLET
Trwa on 4 godziny, ALE gra aktorska głównego bohatera- Kenneth`ego- rekompensuje wszystko. W Hamlecie jest dużo monologów. Nasz aktor miał się czym popisać. Gorąco polecam!



Tym razem coś historycznego, czyli film o mężczyźnie, który dokonał niemożliwego. Razem z wielką armią oraz 50 słoniami dotarł do Rzymu przez Alpy. Mowa tutaj o Hannibalu Barkasie


  Zapewne każdy kojarzy słowa; "I ty, Brutusie przeciwko mnie?". Prawdopodobnie Juliusz Cezar powiedział właśnie to, kiedy go mordowano. Polecam Ci więc film o człowieku, który w swoim życiu dokonał niewątpliwie wielkich rzeczy. Miał także romans z uchodzącą za jedną z najpiękniejszych kobiet- Kleopatrą. Oprócz tego, że brał udział w wojnach, a więc siłą rzeczy zabijał, umiał okazywać miłosierdzie- darował bowiem życie jednemu z Galów- Wercyngetoryksowi. 



Jest to pierwszy post z tej serii. Bardzo chciałabym ją kontynuować, ale z czasem się okaże, jak mi to pójdzie. ;))
Dajcie znać, czy któryś z filmów oglądaliście i jak się podobał.

8 komentarzy:

  1. Nie oglądałam tych filmów, ale z chęcią się z nimi zapoznam :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna seria :D Ja maturę mam dopiero za dwa lata, ale warto sobie zapamiętać te filmy :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. super! na pewno pomoglas naszym maturzystom ;) trzymamy kciuki!!

    pozdrawiam ;) ps. obserwuje.

    ustiva.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam obejrzeć też kilka pozaprogramowych filmów :) Ja na przykład bardzo często odnosiłam się w rozprawkach do historii z filmu "Pianista" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo dużo o nim słyszałam, dlatego czuję się wręcz zobligowana go pooglądać!
      dzięki za przypomnienie;)

      Usuń
  5. Najbardziej zaciekawił mnie "Hamlet", bo jeszcze nigdy nie oglądałam ekranizacji. Co prawda maturę mam już dawno za sobą, ale chętnie obejrzę coś z "innej bajki" :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Anilevee , Blogger