Przyjaciele z Izraela

Do mojej szkoły co jakiś czas przyjeżdża młodzież z Izraela. Jest to pewnego rodzaju integracja, poznawanie nawzajem swoich kultur i uświadamianie im, że Polska nie musi się kojarzyć jedynie z tymi negatywnymi wydarzeniami i miejscami. 


Poznałam kilka osób, które nieco opowiedziały mi o swoim kraju, ich edukacji i spostrzeżeniach co do Polski. Uwielbiam poznawać opinię innych ludzi, zwłaszcza obcokrajowców, którzy mają nieco inne spojrzenie na pewne sytuacje, dlatego niezmiernie się cieszę, że miałam okazję ich poznać. Jako ciekawostkę mogę Ci napisać, że w Izraelu każdy dom wyposażony jest w `pokój bezpieczeństwa`. Podczas ataku wszyscy się do niego udają i przeczekują nalot.



Bardzo się ciesze, że szkoła daje mi takie możliwości. Na szczęście moja jest bardzo otwarta na wszelką aktywność, dlatego działa u nas m.in kółko teatralne, powstaje radio, organizowane są różne ciekawe akcje typu: zbieranie pieniędzy na psiaki ze schroniska, czy chociażby wprowadzony w tym roku `English day`.

Koniecznie daj znać, jakiego doświadczenia mogłeś zaznać i Ty. Jestem ciekawa czy w Twojej szkole jest podobnie? Czekam na odpowiedzi;)

7 komentarzy:

  1. super, że macie w szkolę takie możliwości :) to świetnie kształtuje i otwiera na inne kultury! I wspaniale, że to doceniasz <3 Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko, co napisałaś to prawda! oby więcej takich wizyt;)

      Usuń
  2. Pamiętam te czasy, kiedy do mojej szkoły zaglądała młodzież z USA :) Każdorazowo było to fajne doświadczenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie ;) w mojej szkole nigdy nie było takich możliwości

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super! :) Szkoda, że za moich czasów tak nie było :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jak chodziłam czy to do gimnazjum czy do liceum zawsze była jakaś wymiana międzynarodowa i przyjeżdżali studenci z innych krajów a od nas wybrane osoby leciały np. tam do nich :) Dla mnie fajna sprawa, bo można ich trochę poznać a także ich kulturę, tradycje a nawet stroje itp :)
    pozdrawiam! <3

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Anilevee , Blogger